- الو ثبت شرکت
- مرکز مقالات
- شرایط تمدید برند ثبتشده شرکت چیست
شرایط تمدید برند ثبتشده شرکت چیست
خلاصه
1404/06/09
تمدید برند ثبتشده در ایران شرایط و مراحلی دارد که در ادامه به آنها اشاره میکنم: **شرایط لازم برای تمدید برند:** * **مالکیت برند:** درخواست تمدید باید توسط مالک قانونی بر
تمدید برند ثبتشده در ایران شرایط و مراحلی دارد که در ادامه به آنها اشاره میکنم:
**شرایط لازم برای تمدید برند:**
* **مالکیت برند:** درخواست تمدید باید توسط مالک قانونی برند یا نماینده قانونی او ارائه شود.
* **اعتبار برند:** برند باید در زمان ارائه درخواست تمدید، دارای اعتبار باشد. برند در ایران به مدت 10 سال از تاریخ ثبت اعتبار دارد.
* **استفاده از برند:** بهتر است برند در طول دوره اعتبارش مورد استفاده قرار گرفته باشد. اگرچه عدم استفاده از برند لزوماً مانع تمدید نمیشود، اما میتواند در صورت اعتراض شخص ثالث، به عنوان دلیلی برای ابطال برند مطرح شود.
* **عدم تغییر در ماهیت برند:** تمدید برند به معنای حفظ همان علامت تجاری است که قبلاً ثبت شده است. تغییرات اساسی در علامت تجاری، نیازمند ثبت علامت جدید است و نمیتوان آن را به عنوان تمدید علامت قبلی تلقی کرد.
* **پرداخت هزینههای قانونی:** پرداخت هزینههای مربوط به تمدید برند، از جمله هزینه انتشار آگهی و حق ثبت، الزامی است.
**مراحل تمدید برند:**
1. **مراجعه به سامانه اداره مالکیت صنعتی:** ابتدا باید به سامانه اینترنتی اداره مالکیت صنعتی به آدرس [https://iripo.ssaa.ir/](https://iripo.ssaa.ir/) مراجعه کنید.
2. **ورود به بخش تمدید اظهارنامه علامت:** در سامانه، وارد بخش مربوط به تمدید اظهارنامه علامت تجاری شوید.
3. **تکمیل اطلاعات:** اطلاعات مورد نیاز در فرم تمدید را به دقت تکمیل کنید. این اطلاعات شامل شماره ثبت برند، اطلاعات مالک، آدرس و مشخصات تماس و غیره است.
4. **بارگذاری مدارک:** مدارک مورد نیاز را در سامانه بارگذاری کنید. این مدارک معمولاً شامل موارد زیر است:
* تصویر آگهی روزنامه رسمی (آخرین آگهی ثبت علامت)
* کپی شناسنامه و کارت ملی (برای اشخاص حقیقی) یا کپی روزنامه رسمی و اساسنامه (برای اشخاص حقوقی)
* وکالتنامه (در صورتی که وکیل اقدام به تمدید میکند)
5. **پرداخت هزینهها:** هزینههای مربوط به تمدید را به صورت آنلاین پرداخت کنید.
6. **بررسی و پیگیری:** پس از ثبت درخواست، آن را به طور مرتب از طریق سامانه پیگیری کنید تا در صورت نیاز، اطلاعات یا مدارک تکمیلی را ارائه دهید.
7. **دریافت گواهی تمدید:** پس از تأیید درخواست و انجام مراحل قانونی، گواهی تمدید علامت تجاری برای شما صادر میشود.
**نکات مهم:**
* **مهلت تمدید:** بهترین زمان برای تمدید برند، 6 ماه قبل از انقضای اعتبار آن است. با این حال، امکان تمدید تا 6 ماه پس از انقضای اعتبار نیز وجود دارد، اما مشمول پرداخت جریمه تأخیر خواهد بود.
* **استعلام برند:** قبل از اقدام به تمدید، میتوانید از طریق سامانه اداره مالکیت صنعتی، وضعیت برند خود را استعلام کنید تا از اعتبار آن اطمینان حاصل کنید.
* **مشاوره حقوقی:** در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر، میتوانید از یک وکیل متخصص در زمینه حقوق مالکیت فکری کمک بگیرید.
**خلاصه:**
برای تمدید برند ثبتشده شرکت در ایران، باید مالک قانونی برند باشید، برندتان
در سایت الو ثبت شرکت، شرکت های ثبت شرکت ها و غیره می توانند رزومه خود را ثبت کنند تا مشتریان بتوانند آسان تر به اطلاعات و خدمات آنها دسترسی داشته باشند. سایت الو ثبت شرکت به نشانی https://www.AloSabtSherkat.ir یک سایت عالی جهت ثبت آگهی و تبلیغات شرکت های ثبت شرکت و غیره می باشد.
**شرایط لازم برای تمدید برند:**
* **مالکیت برند:** درخواست تمدید باید توسط مالک قانونی برند یا نماینده قانونی او ارائه شود.
* **اعتبار برند:** برند باید در زمان ارائه درخواست تمدید، دارای اعتبار باشد. برند در ایران به مدت 10 سال از تاریخ ثبت اعتبار دارد.
* **استفاده از برند:** بهتر است برند در طول دوره اعتبارش مورد استفاده قرار گرفته باشد. اگرچه عدم استفاده از برند لزوماً مانع تمدید نمیشود، اما میتواند در صورت اعتراض شخص ثالث، به عنوان دلیلی برای ابطال برند مطرح شود.
* **عدم تغییر در ماهیت برند:** تمدید برند به معنای حفظ همان علامت تجاری است که قبلاً ثبت شده است. تغییرات اساسی در علامت تجاری، نیازمند ثبت علامت جدید است و نمیتوان آن را به عنوان تمدید علامت قبلی تلقی کرد.
* **پرداخت هزینههای قانونی:** پرداخت هزینههای مربوط به تمدید برند، از جمله هزینه انتشار آگهی و حق ثبت، الزامی است.
**مراحل تمدید برند:**
1. **مراجعه به سامانه اداره مالکیت صنعتی:** ابتدا باید به سامانه اینترنتی اداره مالکیت صنعتی به آدرس [https://iripo.ssaa.ir/](https://iripo.ssaa.ir/) مراجعه کنید.
2. **ورود به بخش تمدید اظهارنامه علامت:** در سامانه، وارد بخش مربوط به تمدید اظهارنامه علامت تجاری شوید.
3. **تکمیل اطلاعات:** اطلاعات مورد نیاز در فرم تمدید را به دقت تکمیل کنید. این اطلاعات شامل شماره ثبت برند، اطلاعات مالک، آدرس و مشخصات تماس و غیره است.
4. **بارگذاری مدارک:** مدارک مورد نیاز را در سامانه بارگذاری کنید. این مدارک معمولاً شامل موارد زیر است:
* تصویر آگهی روزنامه رسمی (آخرین آگهی ثبت علامت)
* کپی شناسنامه و کارت ملی (برای اشخاص حقیقی) یا کپی روزنامه رسمی و اساسنامه (برای اشخاص حقوقی)
* وکالتنامه (در صورتی که وکیل اقدام به تمدید میکند)
5. **پرداخت هزینهها:** هزینههای مربوط به تمدید را به صورت آنلاین پرداخت کنید.
6. **بررسی و پیگیری:** پس از ثبت درخواست، آن را به طور مرتب از طریق سامانه پیگیری کنید تا در صورت نیاز، اطلاعات یا مدارک تکمیلی را ارائه دهید.
7. **دریافت گواهی تمدید:** پس از تأیید درخواست و انجام مراحل قانونی، گواهی تمدید علامت تجاری برای شما صادر میشود.
**نکات مهم:**
* **مهلت تمدید:** بهترین زمان برای تمدید برند، 6 ماه قبل از انقضای اعتبار آن است. با این حال، امکان تمدید تا 6 ماه پس از انقضای اعتبار نیز وجود دارد، اما مشمول پرداخت جریمه تأخیر خواهد بود.
* **استعلام برند:** قبل از اقدام به تمدید، میتوانید از طریق سامانه اداره مالکیت صنعتی، وضعیت برند خود را استعلام کنید تا از اعتبار آن اطمینان حاصل کنید.
* **مشاوره حقوقی:** در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر، میتوانید از یک وکیل متخصص در زمینه حقوق مالکیت فکری کمک بگیرید.
**خلاصه:**
برای تمدید برند ثبتشده شرکت در ایران، باید مالک قانونی برند باشید، برندتان
در سایت الو ثبت شرکت، شرکت های ثبت شرکت ها و غیره می توانند رزومه خود را ثبت کنند تا مشتریان بتوانند آسان تر به اطلاعات و خدمات آنها دسترسی داشته باشند. سایت الو ثبت شرکت به نشانی https://www.AloSabtSherkat.ir یک سایت عالی جهت ثبت آگهی و تبلیغات شرکت های ثبت شرکت و غیره می باشد.
بهترین شرکت های ثبت شرکت به ترتیب ستاره در سایت الو ثبت شرکت
اگر شما هم شرکت ثبت شرکت با موضوعات ثبت برند،رتبه بندی شرکت ها،تغییرات شرکت و غیره دارید با کلیک روی دکمه درج آگهی و نام شما در این صفحه در سایت «الو ثبت شرکت» ثبت نام نموده و سپس خودتان را معرفی کنید.
تلفن فروشندگان به ترتیب ستاره در سایت الو ثبت شرکت
سایر مطالب آموزشی سایت الو ثبت شرکت :
- چگونه میتوان شرکت ثبتشده را غیرفعال کرد
- آیا امکان ابطال ثبت شرکت وجود دارد
- چگونه اطلاعات شرکت ثبتشده را بررسی کنیم
- آیا شرکت میتواند حساب شخصی استفاده کند
- آیا میتوان چند مدیرعامل در شرکت داشت
- تفاوت شرکت پیمانکاری با سایر شرکتها چیست
- آیا شرکت نیاز به مجوز فعالیت دارد
- چه زمانی شرکت باید مفاصا حساب مالیاتی بگیرد
- آیا امکان ثبت اینترنتی شرکت وجود دارد
- آیا همه شرکا باید در دفتر ثبت حاضر شوند
- چگونه صورتجلسه تغییرات شرکت را تنظیم کنیم